[:nl]Bij het ontwerpen vertrek ik meestal van een duidelijk thema om het verhaal dat ik zo nodig kwijt wil aan vast te knopen. Het thema van de ‘Prijs van de Stad Mechelen voor Vormgeving’ anno 2000 ‘DE STOEL’, sloot niet alleen perfect aan op mijn manier van werken, het was tevens een onderwerp dat reeds jaren mijn aandacht trok. De Stoel fungeerde als voedingsbodem voor dingen die ik op dat moment, zowel voor mijn persoonlijke als artistieke ontwikkeling, belangrijk vond. Wat dat verder zoal moge betekenen vertelt Geert Bekaert in Hoofdstuk 3 van ‘In de luwte’, zijn lijvige bijdrage tot dit boek.
[:en]When designing, I usually start off with a clear theme to attach to the narrative that I need to impart. The theme of the City of Mechelen Prize for Design in 2000 – ‘The Chair’ – not only dovetailed perfectly with the way in which I work, but it was also a subject that had captured my attention for years. The Chair served as a seedbed for things that I felt to be important at that time both for my personal and artistic development. What that might otherwise signify is explained by Geert Bekaert in Chapter 3 of “In de luwte” – his extensive contribution to this book.
[:]